loading...

electrical-panels

بازدید : 59
يکشنبه 13 شهريور 1401 زمان : 12:55

استفاده از عینک آفتابی به سال‌ها پیش برمی‌گردد، زمانی که خانم‌ها و آقایان برای زیبایی استایل خود از این اکسسوری استفاده می‌کردند. در گذشته فایدهٔ این اکسسوری برای افراد آشکار نبود و در اکثر مواقع از آن برای تکمیل استایل خود استفاده می‌کردند، اما امروزه اهمیت عینک آفتابی بر همه آشکار است و افراد به دنبال یک انتخاب حرفه‌ای برای محافظت از چشم‌های خود هستند. حال از آنجایی که عینک آفتابی تنوع بالایی دارد، تصمیم داریم در ادامه مقاله انواع عینک آفتابی را معرفی کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

عینک آفتابی خلبانی (Aviator Sunglasses)

عینک آفتابی خلبانی اولین بار برای خلبان‌ها طراحی شد تا چشم‌هایشان در برابر اشعه‌های مضر خورشید هنگام پرواز حفظ شود. این عینک که فریم باریک فلزی و عدسی‌های رنگی دارد، در مدت زمان کوتاهی به یک انتخاب محبوب تبدیل شد. این عینک که وزن سبک و بدنهٔ انعطاف‌پذیر دارد، هم برای خانم‌ها و هم آقایان قابل استفاده است. اولین بار کمپانی Ray-Ban در سال 1937 دست به طراحی این مدل از عینک به‌صورت تجاری زد و اکنون نیز این مدل عینک آفتابی مورد توجه سلبریتی‌ها و مردم قرار گرفته است.

عینک آفتابی پروانه‌ای (Butterfly Sunglasses)

مدل پروانه‌ای از دیگر انواع عینک آفتابی به شمار می‌آید و همان‌طور که از نام آن مشخص است، ظاهری چون بال‌های پروانه دارد. این مدل که لبه‌های فریم آن از بخش نزدیک به پل پهن‌تر است، برای اولین بار در سال 2008 توسط برند Prada به بازار معرفی شد و در ادامه دیگر برندها نیز به طراحی این مدل از عینک آفتابی پرداختند. حال اگر شما از دسته خانم‌هایی هستید که به عینک‌های سایز بزرگ علاقه دارید، عینک آفتابی پروانه‌ای برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود. توجه داشته باشید که این مدل عینک برای خانم‌ها طراحی شده است.

عینک آفتابی کلاب مستر (Clubmaster Sunglasses)

از دیگر انواع عینک آفتابی که از قدیم تا به امروز موردتوجه بوده است، می‌توان به عینک آفتابی کلاب مستر اشاره کرد. فریم بالایی این مدل عینک، شبیه به ابرو طراحی شده و به همین دلیل به آن عینک آفتابی برولین (Browline) نیز گفته می‌شود. حال اگر فرم صورت شما مربع، مستطیل، مثلث و بیضی است، می‌توانید کاندید مناسبی برای استفاده از این مدل عینک آفتابی باشید. فریم بالایی کلاب مستر دودی ضخیم و فریم پایینی نازک و ظریف است. همچنین بالشتک‌های درنظر گرفته شده برای آن نیز انعطاف‌پذیر هستند و نباید نگرانی از بابت آن‌ها داشته باشید، زیرا هیچ آسیبی به بینی شما نمی‌رسانند.

عینک آفتابی ویفرر (Wayfarer Sunglasses)

عینک آفتابی ویفرر یکی از محبوب‌ترین مدل‌های عینک مربوط به برند Ray-Ban است که از سال 1956 طراحی و به بازار عرضه شد. ویفرر از انواع عینک آفتابی است که خانم‌ها و آقایان می‌توانند از آن استفاده کنند و از آنجایی که طراحی آن کلاسیک و نوستالژیک است شما می‌توانید در تمام دوره‌های زمانی و با هر استایلی از آن استفاده کنید. فریم این عینک مربع ضخیم در نظر گرفته شده و با این حال که در رنگ‌های مختلف قابل تهیه است، اما رنگ مشکی ساده آن محبوب‌تر به‌نظر می‌رسد.

عینک آفتابی گربه‌ای (Cat Eye Sunglasses)

عینک آفتابی گربه‌ای از جمله عینک‌های محبوبی است که از دههٔ 50 میلادی موردتوجه بوده و شخصیت‌های معروف و تاثیرگذار از آن استفاده می‌کردند. امروزه نیز محبوبیت این عینک حفظ شده و افراد با هر فرم صورت مانند گرد و بیضی می‌توانند از این عینک استفاده کنند و استایل خود را تکمیل سازند. البته این انتخاب بیشتر توسط خانم‌ها انجام می‌شوند و به همین دلیل طراحی‌های مختلفی چون پلنگی، نگین‌دار و … دارد، اما مدل‌های ساده‌ای نیز طراحی شده که آقایان نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

عینک آفتابی مربعی (Square Sunglasses)

در میان انواع عینک آفتابی، عینک مربعی می‌تواند جذابیت خاصی را به چهرهٔ شما ببخشد. فریم این عینک صاف و بزرگ است و به همین دلیل می‌تواند از چشم‌های شما به‌خوبی در برابر تابش‌های مضر خورشید محافظت کند. با توجه به محبوبیت این مدل عینک آفتابی، برندهای لوکس مختلفی اعم از پرادا دست به تولید این محصول زده‌اند. عینک آفتابی مربعی برای زنان، مردان، دختران و پسران مناسب است. حال اگر شما علاقه‌مند به این مدل هستید و تصمیم به خرید آن دارید، عینک فراشاد مدل‌های مختلفی از این عینک را در اختیار دارد که شما می‌توانید از آن‌ها به‌صورت حضوری یا آنلاین بازدید کنید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

عینک آفتابی مستطیلی (Rectangle Sunglasses)

از دیگر انواع عینک آفتابی که رایج و محبوب است، باید به مدل مستطیلی اشاره کرد. این مدل عینک به‌دلیل فریم مستطیل شکلی که دارد، یک انتخاب مناسب برای ورزشکاران و کوهنوردان به‌شمار می‌آید، زیرا می‌تواند مانع عبور و برخورد نور خورشید به چشم شود. همچنین باید بدانید عینک مستطیلی برای فرم صورت گرد بسیار مناسب است، زیرا باعث می‌شود زاویهٔ صورت بیشتر به چشم آید. البته شما می‌توانید با توجه به سلیقهٔ خود، از فریم‌های باریک یا پهن استفاده کنید.

عینک آفتابی بیضی (Oval Sunglasses)

اگر به‌دنبال عینکی هستید که بتوانید از آن در تمام موقعیت‌ها استفاده کنید، عینک آفتابی بیضی مناسب خواهد بود، زیرا شما می‌توانید آن را با یک دست کت‌وشلوار رسمی یا یک تیشرت و شلوار جین استفاده کنید. همین موضوع باعث شده که این مدل در میان انواع عینک آفتابی محبوبیت بالایی به دست آورد. از طرفی به‌دلیل اینکه شیشه‌های این مدل بزرگ هستند، می‌توانند چشم‌های شما را به‌طورکامل در برابر اشعه‌های UV محافظت کنند. این عینک برای تمام افراد، چه خانم و چه آقا مناسب است و می‌توانند استایل خود را با این عینک کامل کنند.

عینک آفتابی گرد (Round Sunglasses)

آخرین مدل از انواع عینک آفتابی، مدل گرد است. این عینک که در تمام دنیا مورد استقبال واقع شده، با نام عینک جان لنونی نیز شناخته می‌شود و یک انتخاب محبوب میان هنرمندان و سلبریتی‌ها است. این عینک دودی بیشتر برای صورت‌هایی با فرم مربع مناسب است، زیرا این عینک می‌تواند خط فک و پیشانی پهن این افراد را به‌شکل متعادل نشان دهد.

سخن آخر

اگر تصمیم به خرید عینک آفتابی در مشهد دارید و یا می‌خواهید یک خرید اینترنتی خوب از انواع عینک آفتابی داشته باشید، فروشگاه فراشاد انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. زیرا در این فروشگاه تنوع عینک آفتابی بسیار بالا است و شما می‌توانید پس از مشاوره رایگان بهترین انتخاب را با توجه به سلیقه و فرم صورت خود داشته باشید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 11
  • بازدید سال : 39149
  • بازدید کلی : 41055
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی